Reklamation

Reklamationer
 
Vi ved det godt - du vil meget hellere bare have et produkt der virker og nu skal vi sammen gøre vores bedste for at du får det igen - så hurtigt som muligt!

Hvis dit produkt er købt i april 2023 og derefter så bedes du oprette en reklamation på:
(OBS: du skal bruge dit ordrenr. - ikke fakturanr. - til at oprette en reklamation)

Hvis din vare er købt før april 2023 eller i vores fysiske butik, så bedes du venligst sende dit ordrenummer/kvittering sammen med et billede, hvis det er muligt, af det defekte produkt til frilivdk@friliv.dk .
Billederne skal være: jpeg eller png format.
Det er vigtigt at varen er rengjort inden at der tages billeder.
 
Du skal forvente længere svartider i ferieperioder, men vi gør vores bedste for at svare dig så hurtigt som muligt.
 
Sko reklamation
Du bedes vedhæfte et billede af den hvide mærkat, der sidder indeni skoen.

Helly Hansen reklamation
Du bedes vedhæfte et billede af PO-nummeret, som normalt findes ved vaskemærket inde i tøjet.
 
Haglöfs reklamation
Du bedes vedhæfte et billede af de numre, der er placeret på vaskemærket.
 
Hanwag reklamation/omsåling
Indersålene skal tages ud inden at de afsendes til os, da de bliver skiftet til nye ved Hanwag. Derudover skal fodtøjet være rengjort. Det er vigtigt at sørge for at fodtøjet er løbende vedligeholdt med et produkt der passer til fodtøjets materiale, da f.eks. udtørret læder ikke kan dækkes under reklamationsretten.
Det tager ca. 4-6 uger at få dine støvler eller sko repareret/omsålet. I ferieperioder skal du regne med omkring 8 uger. Det kan derved være en fordel at planlægge hvornår din støvler eller sko skal repareres/omsåles, så du ikke skal undvære dem, når du skal på eventyr
 
Nordisk reklamation
Beklædning og soveposer skal være nyvaskede inden de sendes ind til os. Beklædning og soveposer der ikke er nyvaskede, vil blive vasket, og der vil blive opkrævet en merpris for dette.
 
MSR reklamation
En reklamation på et MSR produkt tager typisk op til  8 uger. Så væbn dig med med tålmodighed.
 
Telt reklamation
Du bedes vedhæfte et billeder af defekten -sørg for at tage billede både tæt på og og på afstand af teltet samt beskrivelse af problemet. Hvis vi beder dig om at sende teltet ind til os, så er det vigtigt at du markerer på teltet hvor fejlen af. feks. ved hjælp af farvet tape eller farvet isolerbånd.