90 dages bytte og retur - gratis ombytning
Søg

Handelsbetingelser

friliv.dk har 2 butikker – én på Industrimarken 2B, 9530 Støvring og én på internettet. Vi modtager bestillinger via vores hjemmesides almindelige bestillingssystem eller ved at du sender os en email til frilivdk@friliv.dk.

Bestilling via e-mail kan ske på dansk, engelsk og tysk. Ordrebekræftelse og faktura udarbejdes alene på dansk.
Bestiller du via email er det ikke muligt at gense din bestilling på vores hjemmeside, eller genudskrive din faktura. I sådanne tilfælde er du meget velkommen til at kontakte os igen via email. Vi vil da være behjælpelige med at du igen får din faktura.
Alle priser på friliv.dk angives inklusive dansk moms og alle afgifter, told mv.
Alle priser er dagspriser.
Der tages forbehold for trykfejl ved priser.

Betingelser
Det er en betingelse for al handel på friliv.dk at du som bruger krydser af, at du accepterer disse handelsbetingelser. Herefter er friliv.dk og du bundet af disse betingelser. Betingelserne er i overensstemmelse med dansk lovgivning for internethandel.

Levering
Hvis din bestilling er på lager og du bestiller inden klokken 13.00 på hverdage, bestræber vi os på at varerne bliver afsendt samme dag. Til de fleste danske destinationer forventes pakken at blive leveret hverdagen efter. Bemærk venligst, at ved travlhed kan der dog forekomme ekstra leveringstid.
Alle varer sendes fra vores eget lager og butik – aldrig direkte fra diverse leverandør-lagre.
Er dine varer ikke på lager vil der typisk gå 2-10 dage inden vi har dem på vores lager. Derefter vil vi sende dem til dig så hurtigt som muligt. Af den grund er det meget vigtigt, at du opgiver en mulighed for os at kontakte dig på, enten via en emailadresse der bliver læst dagligt, eller et telefonnummer. Vi videregiver ingen personlige oplysninger og bruger kun kontaktoplysningerne som vi har fået lov til det af dig.
Kan varen ikke skaffes igen fra vores leverandør vil vi kontakte dig med henblik på at tilbyde en alternativ vare, så tæt på den ønskede som muligt. Er det ikke muligt for os at skaffe dig en vare som du ønsker i stedet, forbeholder vi os ret til at annullere handlen.
friliv.dk er ikke ansvarlig for leveringer der bliver forsinket og heraf tab for køberen.
 
Leveringer fra Friliv.dk bliver afsendt så snart varen er på lager hos os. Bemærk venligst, at nogle af vores varer er placeret på fjernlager og vil blive afsendt så snart de ankommer til vores lager. For at få information om forventet leveringstid for hvert enkelt produkt, bedes du se på produktets detaljer eller kontakte os direkte for at få en mere præcis leveringsdato.
 
Ved bestilling kan du vælge forskellige fragtmetoder, herunder levering til en pakkeshop eller direkte til din adresse. Det er vigtigt at bemærke, at hvis du bestiller varer, der er over 20 kg vil varen blive leveret som hjemmelevering, uanset hvilken levering du har valgt ved bestilling.

Fragtpriser
De på siden angivne fragtpriser gælder til destinationer i Danmark.
Som Danmark regnes i dette tilfælde ikke Grønland og Færøerne.
Skal du have sendt varerne til udlandet er prisen:

Til Norge: kr. 149,- inkl. moms.
Til Sverige: kr. 80,- inkl. moms.
Til Grønland: kr. 400,- inkl. moms.
Til Færøerne: kr. 300,- inkl. moms.
Til Island: kr. 300,- inkl. moms.

Skal varerne sendes til andre lande – kontakt os da på frilivdk@friliv.dk for oplysninger om prisen.
Vi leverer til alle lande hvor PostNord leverer. Skal du have leveret til et andet land end de nævnte, kontakt os da på FrilivDK@friliv.dk for priser og betingelser.
Bestillinger foretaget på friliv.dk sendes med GLS eller PostNord efter dit ønske.
Enhver ordre med en pålydende under kr. 500,- pålægges minimum et fragtgebyr på kr. 47,- alt efter forsendelsesmetode

Betaling
Betaling for varer købt på friliv.dk sker via en sikker forbindelse der stilles til rådighed af QuickPay og NETS efter en aftale mellem friliv.dk og både QuickPay og NETS. friliv.dk trækker først pengene på din konto, når varen er afsendt fra vores lager.
På friliv.dk kan der betales med:
  • Dankort /VISA Dankort
  • eDankort
  • VISA, VISA Electron
  • Mastercard, Mastercard Debet, Maestro
  • American Express, JCB
  • Bankoverførsel (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)
  • Gavekort til friliv.dk
Der tages ikke gebyr ved betaling på friliv.dk.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Farver
Vi har gjort os mange anstrengelser for at vise farverne så tæt på virkeligheden som muligt. Da farvevisningen afhænger af mange forhold, bla. den skærmopløsning den enkelte bruger har på sin skærm, kan der forekomme mindre afvigelser i forhold til virkeligheden. Modtager du en vare der ikke svarer til dine forventninger på nogen måde, returnerer du blot varen til os inden 14 dage, uden at det kan ses på varen at den er brugt. Se mere under ”Fortrydelsesret”.

Prisgaranti
Nedsætter friliv.dk en vare som du har købt inden for 7 dage efter dit køb, refunderer vi forskellen mellem den pris du har givet og den pris vi har nedsat varen til. Send os blot en kopi af din faktura, så sørger vi for resten. Varen skal være identisk farve og størrelse.
Vi prismatcher ikke på Udsalgsslutspurt. 
 
Fortrydelsesret
Når du køber en vare hos friliv.dk som du senere fortryder, kan du naturligvis returnere denne og få pengene retur.
Denne returret gælder i 90 dage, fra du har modtaget varen og kræver at du blot skal returnere varen sammen med en kopi af din faktura. Derefter indsætter vi det fulde beløb på din konto igen.
Vær opmærksom på, at vi ikke tager klatregrej retur. Da dette er sikkerhedsudstyr, skal vi kunne garantere at det ikke har været anvendt eller opbevaret forkert – derfor er det ikke muligt at returnerer dette til friliv.dk.

Send varen retur til:

friliv.dk
Industrimarken 2B
9530 Støvring

Husk at sende varen med levering på returadressen og ikke til afhentning i en pakkeshop eller lignende.
Ligeledes skal du sikre dig, at den transportør du vælger afleverer pakken i butikkens åbningstid og ikke lægger pakken uden opsyn ved en låst dør eller port.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Når du benytter din returret kan det udelukkende ske, hvis varen er i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den.
Du må gerne pakke varen ud og prøve den, hvis du blot kan returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som da du modtog den. Returnerer du fodtøj der er leveret i en skotøjsæske er det vigtigt at kassen ikke tapes til eller lignende, da saslgsværdien derved forringes, og vi derved ikke kan refunderer pengene for købet.
Din returret bortfalder hvis du helt åbenlyst har brugt varen eller hvis varens salgsværdi er forringet væsentligt.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage.

Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varerne påhviler dig som køber.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Når du handler på friliv.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:

friliv.dk
Industrimarken 2B
9530 Støvring

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Friliv betaler for fragten via en returlabel
 
Rabatkoder
Ved brug af rabatkoder skal du være opmærksom på, at de ikke gælder for allerede nedsatte varer eller varer, der er markeret som "Skarp pris".
Når du anvender en rabatkode, bedes du venligst indtaste koden i kommentarfeltet under godkendelsen af vilkårene. Vores lagerteam vil derefter manuelt gennemgå din ordre og trække rabatten fra det samlede beløb, før vi afsender din bestilling. Enkelte mærker der er udtaget fra rabatten: Aetrex.

Personlige oplysninger
For at du kan indgå aftale med os på friliv.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Andersen Outdoor ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos Andersen Outdoor ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på friliv.dk er Andersen Outdoor ApS.
Loginoplysninger gemmes krypteret og alle oplysninger der sendes mellem din browser og friliv.dks server er krypteret.
Vi transmitterer dermed alle kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til friliv.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Andersen Outdoor ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Andersen Outdoor ApS via e-mail frilivdk@friliv.dk.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din email-adresse. Email-adressen videregives ikke til andre.

Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på tlf.: 60 75 06 00 eller pr. email til frilivdk@friliv.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
friliv.dk
Industrimarken 2B
DK-9530 Støvring
Danmark

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: ec.europa.eu/odr

Cookies
På friliv.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
 
Vi forbedrer vores produkter og reklamer ved at bruge Microsoft Clarity til at se, hvordan du bruger vores hjemmeside. Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du, at vi og Microsoft kan indsamle og bruge disse data. For mere information omkring hvordan Microsoft indsamler din data, besøg Microsoft Privacy Statement.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på friliv.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere friliv.dk.
 
Pricerunner Købsgaranti
Som medlem på Pricerunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtrægger i forbindelse med dit køb.
Købsgarantien koster intet for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.
For der, der ikke er medlem på Pricerunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem købsgarantien. 
Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig på deres hjemmesidee.
Det tager kun et øjeblik. Få købsgaranti med Pricerunner idag.
 
Pricerunner købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet elelr hvis leveringen udebliver.
Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. 
Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventurel har lidt på grund af fejlen.
Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.
 




 

För våra svenska kunder


Avbokning

När du köper en produkt på friliv.dk som du ångrar senare kan du naturligtvis återvända och få pengarna tillbaka.
Denna retur gäller i 90 dagar från mottagandet av varan och kräver att du returnerar varan med en kopia av din faktura. Då återställer vi hela kontot.
Tänk på att vi inte tar klättringen tillbaka. Eftersom det här är en säkerhetsanordning måste vi kunna garantera att den inte har använts eller lagrats felaktigt - så det är inte möjligt att returnera det till friliv.dk.

Återgå objektet till:
friliv.dk
Industrimarken 2B
DK-9530 Støvring

Kom ihåg att skicka varan med leverans till returadressen och inte för hämtning i en paketbutik eller liknande. Du kan också avbryta inköpet genom att vägra att ta emot objektet eller leverera det personligen på ovanstående adress.
När du använder din returpolicy kan det bara hända om varan är i samma skick och kvantitet som när du mottog den.
Du kanske vill packa upp objektet och prova det om du kan returnera objektet i väsentligen samma skick och kvantitet som du fått den.
Din retur kommer att löpa ut om du har använt produkterna tydligt eller om varans värde har försämrats avsevärt.
Om du ångrar ditt köp får du givetvis det belopp du betalat tillbaka till oss.
Beloppet överförs till det kort du betalat med eller på ditt bankkonto när vi har fått tillbaka objektet och kontrollerat att det uppfyller avbeställningsreglerna.
Fraktkostnader som uppstår vid retur av varorna bäras av dig som köpare.
Notera Vi tar inte emot paket skickade per. COD.


Klagomål

När du handlar på friliv.dk har du naturligtvis 24 månaders klagomål. Det innebär att du antingen kan få reparerat, byt ut, pengarna tillbaka eller vägran i priset, beroende på den specifika situationen.
Det är självklart ett krav på att klagomålet är berättigat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt objektets brist. Om du annonserar inom två månader efter det att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.
Om ditt krav är motiverat, kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader.
Föremålet skickas till:

friliv.dk
Industrimarken 2B
DK-9530 Støvring
Danmark

När du returnerar varan, ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.
Notera Vi tar inte emot paket skickade per. efterfrågan eller liknande.
Tänk på att varan alltid måste returneras i rätt förpackning och få kvitto för leverans så att vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna.
Filters
Sort
display